Językowa Akademia Maluszka

Zajęcia prowadzimy w oparciu o znakomity kurs Baby Beetles.

Językowa Akademia Maluszka
We współczesnym świecie rodzice mają pełną świadomość tego, jak ważna jest biegła znajomość języków obcych. Widząc zainteresowanie rodziców jak najwcześniejszym podjęciem nauki języka angielskiego przez ich pociechy oraz korzystając z tego, że mamy świetnie wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę – zarówno polskich lektorów, jak i native speakerów, pragniemy wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, otwierając Językową Akademię Maluszka skierowaną do dzieci 2-letnich.

Językowa Akademia Maluszka opierać się będzie na koncepcji opracowanej przez światowej sławy lingwistkę – Claire Selby, która od kilkunastu lat tworzy materiały, teksty i piosenki dla najmłodszych uczniów. Aby pomóc spełnić marzenia o biegłej znajomości jęz. angielskiego u swojego dziecka, a nawet krokach w kierunku jego dwujęzyczności, SJO Bacalarus uzyskała licencję na nauczanie jęz. angielskiego wśród maluszków w oparciu o materiały dydaktyczne Claire Selby, których wydawcą jest Yellow House English.

Obejrzyj wywiad z Claire Selby:

 

Co bardzo istotne, zajęcia w Językowej Akademii Maluszka prowadzone będą przez native speakera: rodowitą Brytyjkę Stacey Lawless. To jedyna taka oferta w Zamościu!


Lekcje ze Stacey to dla dzieci przede wszystkim niesamowita okazja do nauczenia się naturalnego języka angielskiego oraz znakomitej wymowy, zwłaszcza że przyswajanie nowych dźwięków przychodzi dwulatkom bardzo łatwo. Ponadto w początkowym okresie będzie na zajęciach obecny również polski nauczyciel, który pomoże rodzicom w komunikacji z native speakerem oraz wprowadzi w metodę.

O kursie

Bohaterowie kursu-serialu Baby Beetles żyją w słonecznym i zielonym otoczeniu, pełnym kwiatów, zabawnych zwierzątek i radości z przyjaznego obcowania ze sobą. Każdy żuczek ma swoją osobowość a poprzez gry i zabawy wprowadza odmienne, charakterystyczne dla niego słownictwo. Co szczególnie istotne – seria „Baby Beetles” jest tak skonstruowana, że rodzice nie muszą znać języka angielskiego, aby pomagać dzieciom w procesie edukacji. Co więcej – mogą uczyć się razem z dziećmi.

Zestaw domowy Baby Beetles jest integralną częścią kursu na poziomie początkowym. Zawiera płyty DVD i CD, dzięki którym dzieci mogą oglądać animacje, słuchać piosenek i uczyć się języka podczas codziennej zabawy w domu z udziałem szczęśliwych, barwnych postaci z filmu. Dodana do zestawu książeczka do kolorowania z postaciami żuczków Baby Beetles pomoże dzieciom zapamiętać angielskie słowa i zwroty używane przez bohaterów filmu.
Zestaw do domu proponujemy Państwu aż w trzech wersjach – w poniższych linkach znajdą Państwo wersję demo oraz wideoprezentację produktu (dotyczy wersji iBOX i SUPERBOX):

Zestaw do domu BOX

Zestaw do domu Ibox

Zestaw do domu SUPERBOX

Jeżeli wciąż nie jesteś przekonany do tego, żeby Twoje dziecko rozpoczęło naukę w naszym Baby Club, nic prostszego – zapraszamy na bezpłatną lekcję próbną, gdzie osobiście przekonasz się, że nauka języka angielskiego może być dla Twojego dziecka świetną zabawą!

Zapraszamy na zajęcia dzieci razem z rodzicami 2 razy w tygodniu po 30 minut. Miesięczna rata wynosi jedynie 65 zł – 10 zł za zajęcia. Kurs jako nowość jest objęty całoroczną promocją. Pracujemy w niewielkich 8-10 osobowych grupach.

 

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez rodziców naszych maluszków:

Czy moje dziecko nie jest aby przypadkiem na to jeszcze za małe?

Otóż nigdy nie jest za wcześnie, by zapoznać maluszka z językiem obcym. Małe dzieci uwielbiają nowe dźwięki, wierszyki i bajki. Uczenie się języka przychodzi im w sposób naturalny. Większość ekspertów zgadza się z tym, że wczesne dzieciństwo to najlepszy czas na naukę języka obcego. Od momentu narodzin do wieku dwóch-trzech lat, mózg dziecka działa jak gąbka. Rodzice i inni dorośli w tym czasie intuicyjnie mówią do dziecka wolniej
i wyraźniej niż do dzieci starszych. Często też powtarzają poszczególne zwroty i wyrażenia. Takie częste powtórki są ogromnie ważne przy nauce języka – zarówno ojczystego, jak
i obcego. Dzieci wykorzystują wrodzone, indywidualne strategie przyswajania języka ojczystego i szybko odkrywają, że te same strategie mogą być pomocne w przyswajaniu języka obcego. Proces rozwoju językowego polega przede wszystkim na tym, że dzieci w konfrontacji z naturalnymi wypowiedziami i sytuacjami komunikacyjnymi samodzielnie „rozpracowują” system językowy. W procesie tym tworzą własne hipotezy na temat drugiego języka, które weryfikują we wszystkich dostępnych im źródłach języka. Uczą się bezwiednie poprzez zabawę z dorosłymi. Poprzez takie bezwiedne przyswajanie języka, a nie świadome uczenie się go w wieku starszym, mają możliwość nabycia znacznie lepszej wymowy i wyczucia językowego. Ta zdolność znacznie zmniejsza się w miarę dorastania dziecka.

Jak dziecko uczy się języka?

Przede wszystkim, uczy się poprzez słuchanie. Aby nauczyć się w sensie komunikacyjnym języka, trzeba z nim obcować długie godziny – tego nigdy do końca nie da się oszukać. Malutkie dziecko ucząc się języka ojczystego już w wieku dwóch lat potrafi czasem mówić. Ale ile godzin słuchało tego języka? Tysiące! To właśnie takie proste: każdy kontakt z językiem, szczególnie ze zdaniami, tekstami, nagraniami, uczy języka. Im więcej słów i zwrotów dziecko usłyszy, tym więcej ich przyswoi. Uczy się też przez obserwacji i naśladownictwo. Podczas wspólnej zabawy z dorosłymi uczy się kojarzenia słów z przedmiotami. Są one potem utrwalane poprzez piosenki, wierszyki i różnego rodzaju gry i zabawy. Pierwsza komunikacja ze strony dziecka odbywa się poprzez reakcje mimiczne i gesty, dopiero potem przychodzi czas na powtarzanie i prostą, samodzielna produkcję językową. Nie wolno dziecka zmuszać do mówienia. Początkowe dialogi są jednostronne – to lektor, czy rodzic zadaje pytania i sam na nie odpowiada, dając dziecku odpowiedni wzór do naśladowania. Tak samo dzieje się przy nauce języka ojczystego. Po pewnym czasie, dzieci zaczynają powtarzać pojedyncze wyrazy. Zazwyczaj dziewczynki wcześniej, niż chłopcy. Po wyrazach przychodzi czas na proste zdania, które dzieci zapamiętały i powtarzają nie zdając sobie sprawy z tego, że zdania te składają się z kilku odrębnych wyrazów. W miarę poznawania nowego słownictwa, repertuar językowy dziecka się zwiększa i wypowiedzi są coraz bardziej rozwinięte, np. od prostego „a dog”, poprzez „It’s a dog” aż do „It’s a big dog”.

Jak często powinniśmy ćwiczyć drugi język?

Na zajęciach językowych dostaniecie Państwo i wasze dzieci pierwszy impuls – nowe słówka, zwroty i zabawy będą wprowadzone i wstępnie przećwiczone. Ważne jest, żeby potem codziennie ćwiczyć to samo z dzieckiem w domu. Śpiewajcie i bawcie się z dzieckiem po angielsku kiedy tylko przyjdzie wam na to ochota i czas pozwoli. Traktujcie to jako wspólną zabawę, a nie lekcję. Dzieci same dadzą znać, że już mają dosyć, są znudzone, zmęczone, czy głodne. Bacznie je obserwujcie. Jeśli zaczną trzeć oczka, czy wycofywać się z zabawy, należy ją przerwać i zająć się czymś innym. Nie wolno dziecka przetrenować, bo możemy je łatwo zniechęcić.

Czy dziecku nie będzie się mylił polski z angielskim i czy dziecko nie będzie przy tym zdezorientowane?

Jak pokazały badania, dziecko jest w stanie uczyć się więcej niż jednego języka równocześnie. Tak się dzieje np. w rodzinach, gdzie jedno z rodziców jest Polakiem, a drugie Anglikiem, czy Amerykaninem i każde z nich porozumiewa się z dzieckiem w swoim języku. Nie należy się więc tego obawiać. W początkowej fazie mogą słowa i wypowiedzi polskie stosować zamiennie z angielskimi, ale z czasem będą w stanie z łatwością je rozdzielić.

Dlaczego moje dziecko nic nie mówi po angielsku?

Jak twierdzą eksperci, niemowlęta rozumieją co się do nich mówi około sześć miesięcy wcześniej, niż są w stanie wyrazić swoje zrozumienie. Najpierw głównie słuchają dźwięków i słów. Kiedy się do nich mówi, śpiewa się im, czy czyta, tylko słuchają i uśmiechają się. A pewnego dnia nas zaskakują – zaczynają włączać się do śpiewania, czy wskazywać obiekty, o których mówimy, powtarzać słówka, a nawet je samodzielnie wypowiadać. To dowód na to, ze wcześniej uważnie słuchały! Nigdy nie należy porównywać własnego dziecka z innymi. Każde uczy się w swoim indywidualnym tempie. Nie można mieć wygórowanych oczekiwań w tym wieku. Musimy pamiętać o tym, że dzieci uczą się wielu rzeczy w tym samym czasie. Jak zaczynają chodzić, to na pewien czas bardziej koncentrują się na tej czynności i zwalniają tempo mówienia. Muszą mieć prawo do ciszy. Najpierw doskonalą sprawność rozumienia ze słuchu. Nawet jeśli nie rozumieją wszystkich słów z wypowiedzi lektora, rodzica, czy słuchanej bajki, są w stanie wychwycić kilka kluczowych słów i na ich podstawie zinterpretować ogólny sens. Mówienie podejmą wtedy, gdy będą na to gotowe. My natomiast, musimy nadal cierpliwie im czytać, śpiewać i bawić się z nimi po angielsku, stale dostarczając im nowych bodźców.

Rodzice boją się, że ćwicząc z dzieckiem w domu, a nie znając angielskiego tak dobrze jak lektor prowadzący zajęcia, mogą popełnić jakieś błędy i dziecko potem te błędy będzie powielać.

Proszę się tym nie martwić. Będziecie się języka uczyć jednocześnie. Będzie to znakomita okazja do rozwijania w dziecku pozytywnego stosunku do nauki języka obcego. Jeśli nam to sprawi przyjemność, to dziecku też się będzie podobało i zarazimy je tą przyjemnością. Nasz kurs Baby Beetles przygotowany specjalnie dla maluszków oraz jego bohaterowie będą towarzyszyli dziecku w trakcie zajęć w naszej szkole, jak również podczas zabawy w domu. Dzieci muszą mieć jednak poczucie, że robią postępy. Trzeba je stale zachęcać i chwalić, bo przecież poczucie sukcesu najbardziej motywuje do działania. Rodzice są w idealnej sytuacji do takiego wzmacniania motywacji i w ten sposób pomagają się dzieciom uczyć, nawet jeśli sami posiadają tylko bardzo podstawową znajomość języka obcego i uczą się go równolegle z dzieckiem.
Dziecko może popełniać błędy w trakcie uczenia się i jest to proces naturalny. Na początku będą niedokładności w wymowie, nie wszystkie głoski są łatwe do wypowiedzenia. Podobnie jest z błędami gramatycznymi. Z czasem dziecko się osłucha z poprawną form i automatycznie ją przyswoi, zrozumie kiedy i jak i co należy powiedzieć. Na tym etapie nauki ważna jest skuteczność przekazu, nie jego strukturalna czy fonetyczna poprawność.

Co sprzyja efektywnemu uczeniu się języka przez maluszki?

Na pewno poczucie bezpieczeństwa, obecność rodzica, czy innej znanej i lubianej osoby. Dziecko musi widzieć oczywisty powód do używania języka angielskiego. Wszelkie zadania językowe muszą być zatem związane z dobrze już dziecku znanymi elementami życia codziennego, np. wspólne oglądanie książeczki, mówienie rymowanki, czy „angielska” przekąska. Wszystkim tym czynnościom musi towarzyszyć prosty komentarz osoby dorosłej, w uproszczonym, dostosowanym do możliwości dziecka języku.
Młodsze dzieci są znacznie mniej skrępowane i onieśmielone niż starsi uczniowie, gdyż naturalna potrzeba komunikacji sprawia, że odpowiednio zachęcone, chętnie podejmują próby wysłowienia się w języku obcym. Nie odczuwają jeszcze wstydu, gdy popełniają błędy i próbują się porozumieć. Nie przeszkadza im też, jeżeli w wypowiedziach pojawiają się słowa, czy wyrażenia, jeszcze nie w pełni zrozumiałe. Są wręcz do tego przyzwyczajone, bo jeszcze wciąż uczą się języka ojczystego.
Każda sesja językowa musi być dla dziecka dobrą zabawą, zawierać elementy ruchu i musi opierać się na pojęciach już dziecku dobrze znanych w jego ojczystym języku. Dzięki temu dziecko nie uczy się dwóch rzeczy na raz – nowego pojęcia i nowego słowa angielskiego, ale nowego słówka angielskiego odnoszącego się do czegoś, co dziecko już zna po polsku.
Nowo poznawane elementy języka będą bazowały na konkretach – zabawkach i rzeczach z bezpośredniego otoczenia dziecka. Czasami będziemy prosili Państwa o przyniesienie na zajęcia konkretnej zabawki – piłeczki, laleczki, czy samochodzika. Będzie to ułatwiało zrozumienie, kojarzenie i podsycało zainteresowanie dziecka.

Naszym rodzicom proponujemy również bardzo przydatną lekturę:

Na skróty:

Warto zajrzeć

Kawiarenka
Kawiarenka
Obejrzyj szkołę
Obejrzyj szkołę

Zobacz także

Bezpłatna lekcja pokazowa

Dla rodziców niezdecydowanych i niepewnych tego, czy ich dziecko „dojrzało” do zajęć w grupie ...

Storytelling

Storytelling to niezwykłe zajęcia, podczas których nasz przebrany za czarodzieja Brytyjczyk Steve Taylor ...

Półkolonie językowe

Lato w mieście nie musi być nudne – udowadniamy to w Bacalarusie co roku!

Od 22 lat przez języków świat – Ciebie też możemy poprowadzić do sukcesu!

Czytaj dalej...

Przygotowujemy do:

Szkoła Języków Obcych „Bacalarus”

ul. Jutrzenki 3, 22-400 Zamość
tel. 84 6391516
kom. 790 747 373

sekretariat@bacalarus.pl

Godziny otwarcia sekretariatu:
od pon. do pt. 10.00 – 18.00

Dyrekcja

Dyrektor:
Gabriela Manastyrska

kom. 515 160 099
dyrekcja@bacalarus.pl

telc   advantage

Konto bankowe:

Bank Zachodni WBK
47 1090 2688 0000 0001 1676 4003

Formularz kontaktowy